Friday, April 16, 2010

Balik Kampung...hohoho Balik kampungggg..

Taraaaaaaaaa....!!!!!!

ni la kampung halaman ku yg indah n banyak nyamuk niii..n kalu banjir, lintaaahhhhh merenyuttt (merenyut tu bahasa utara, lau baku nya..terlalu banyakkk)..kekekeeeeee...msa aku kecik2 dulu la kan, lpas ja lahir kat sepital Bukit Mertajam (BM), kat umah kunin tu la (bkn org kuning yer) aku di besaqkan n di sekolahkan smpai la umoq aku 17....abih spm la...lepaih ja spm, kami pndah dok kat Alma...tu yg kala (tok aku ckp la...patutnya kale..hehe), tu la tmpat aku, adik2 n sepupu sepapat aku berlari stat dari pagi smpai la maghrib..time maghrib, sebab xmau kena marah, sambung lak main lepaih asaq..kehhhkehhhh..


yg mcm titi niii..ntah la bila masa ada pun aku x tau...hahah..yg aku nk ckp tu psai umah tu haaa...tuan dia dah xdak, da arwah da...tp yg aku ltak kt sini sbb...haaa, jengg jeng jeng...depa ckp la (bkn aku ckp haaa...) lepaih ja tuan umah tu arwah, kt situ dah ada penunggu..huhuhu..tp org kampung tu x panggey la hantu tp depa panggey MAK SARA...Hohhh!!nama aku siot..glemer sat la nama aku di kalangan geng2 hantu niii..kekekekeee..yg sbnrnya mak aku dah pun beli umah ni cuma blum renovate ja...mak aku ckp dia beli umah ni sbb nanti lau dia da tua, dia nk dok sini balik..huhuhu...sob sob sob!!!org kampung ni ckp, (bkn aku ckp yer) MAK SARA tu sbnqnya belaan tuan umah yg da arwah tuu..aku pun xtau btoi ka dak ka..huhuhuuu..masa tok aku bercerita aku jd seram la kejap...bkn setakat kejap la, selama 2 malam aku dok umah tok, selama tu la aku dok seram...ada jugak aku dok tnya tok aku btoi ke x pasai crita tu tp tok aku ckp selama dia dok msuk utk periksa umah tu xdak lak dia nmpak or dia kacau tok aku..heppp MAK SARA..hang mana leh kacau tok aku!!!hikkhikkhikkk...yala, tok aku kan x kacau hang..hehehe..tp yg aku nk tgelaknya gelaran MAK SARA tu diberi sbb nya umah tu da di beli oleh mak aku..haiiyaaaaa....sgt jahat tauuu!!hehehe...


me n tok...sayang kt dia...ya laa, aku n adik2 aku la cucu yg dok lama dgn dia...da tau da perangai dia cmna...sayang tok!!!!


ni lak...harus la char kuey teow..alkisahnya lps blik dr umah ayah aku kt bagan lebai tahiaq (tahir) p la mkn char kuey teow...msa nk bertolak dr umah tok, aku tnya la tok aku dia nk mkn x pastu dia ckp xmau...haaa, tengok2...lepaih abih ja...tok aku la mkn paling licin..hakkhakkhakk!!!lupa lak, yg laki nuuu sepupu ku..nama dia Din.. :p


hehehe..kt halaman umah tok...ni adik aku posing dgn kain batik...pic aku lak ada dlm hp dia...huhu..kami ni sebenaqnya bkn reti pkai kain btik pun wpun dok kampung..hahahaaa..yala, dolu2 dok pkai suaq pendek...aku pn xmau pkai kain batik..nnt lau tdoq malam abih terselak..kehhkehhhh


adik aku n tok..yg ujung tuhhh Paksu aku...anak dia yg num 2 akan fly ke Tokyo utk buat Master.......masa last day tu, ada la sikit adegan jejak kasih...anak dia yg nk cont belajaq tu, mai umah tok semata2 nk jmpa aku n adikku..walawehhh, da berbelas tahun x jmpa...biasa la, dlm family walau bahagia sekalipun msti ada yg masalah jugakkan??tp xyah laa cta pnjang..apapun, gmbira dpt jmpa dia...baik org nyaa....tertib!!! :)

so, last day tuhh...kitorang amik teksi n truih p pekan BM..semata2 nk makan cendol..terbaik wehhh!!mana ada tmpat best selain dr BM ni haa..tp aku lupa nk snap pic!!maap nooo...
after makan, menapak p cari tiket bas (dgn panaih nk mampuih)...4.30 btolak n smpai bkt jalil dlm kul 9.30..sapa yg amik??harus la bb aku....hehehe..oklah, setakat ini cerita utk kali iniii..tataaaa...

No comments:

Post a Comment